WIEDZA I UMIEJĘTNOŚĆ

Cytując powyższe tytuły spotkań chciałam zwrócić uwagę na innowacyjną konstrukcję książki o muzyce, w której, jak w nauczaniu kompleksowym są zadania wstępne, dziecięce pytania i projekty, uwertura koncertu. Potem autor prowadzi jakoby lekcje ćwiczeniowo-badawcze, w atrakcyjny sposób przybliża epoki, style muzyczne, instrumenty, istotę piękna, bogactwo dźwięków i „barw” muzyki, zaś w końcowej sekwencji „przechodzi” do gruntownego podsumo­wania zdobytej wiedzy i umiejętności.Ona właśnie interesuje mnie najbardziej, gdyż sądzę, że może stanowić pod­stawę do arcyinteresujących zajęć słowno-muzycznych. Z alfabetycznego słownika pojęć, liczącego 54 haseł, można wybrać kilka lub kilkanaście opierając je na przyjętych zasadach klasyfikacji (por. końcowy przykład zajęć).

Jeśli szukasz serwisu typowo poświęconego rozrywce i spędzaniu czasu w aktywny sposób to bardzo dobrze, że tutaj trafiłeś. Zapraszam do zapoznania się z moimi wpisami i zachęcam do komentowania na facebooku!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)